Dagens ridpass

Postat den: 2013-10-20 @ 17:53:47 | Allmänt | Kommentarer (0)

Dagens ridpass: idag gick boss sjukt fint. Var i ridhuset och de var så mysigt regnet smattrade på ridhus taket och boss var väldigt glad. Vilket gjorde min dag bättre oxå. Kände redan i början att han var framåt och pigg idag. Trav jobbade han som Anne brukar göra och han lyssnade för skänklen väldigt bra. Försökte att prata med han mke, handen stilla samt spöt och bara bromsa med min tyngd och inte händerna. Ibland blir boss lite stark i munnen men mestadels av ridpasset var han fin. Gallopen var lika så pigg och framåt. Hade en sån gallop som jag hade i fredags vilket kändes super bra. Är så nöjd. Såklart inte samma bjudning mot hinder eftersom att de inte stod hinder framme eller vi kom mot ett hinder , men kände att han var aktiv med både fram och bak och pigg och villig att arbeta så fort jag kortade tyglarna, han Lixom flög iväg då eller började trava lite smått. Men känner mig nöjd med ridpasset idag. Rider nog ungefär lika dant imorgon så jag hittar lite till knappar på boss. 





Kommentarer

Innan du kommenterar:
- Jag gör gärna bloglovinbyten.
- Inga elaka kommentarer!!! (har era IP-adresser!)


Namn:
VIP?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Tillbaka till startsidan