jag är sååå glad!

Postat den: 2013-05-01 @ 16:13:20 | Tävlingar | Kommentarer (0)

Boss gick in och levererade trots att jag inte hoppat honom på över ett halv år!
Cajsa hoppade 80 en stilbedömning så där låg hon 1a ett långt tag, petades sedan ner till en 2a plats och fick gå in på placering som 2a, ärovarv och jag så på både boss och Cajsa att de va kul! En blå rosett , placket, och ridvantar fick hon!

I min klass (L:C,90) så var maxtiden ganska liten, man skulle rida under 70, och Cajsa red på 73, så för mig var de gasen i botten haha. gjorde mycke tempoväxlingar osv, och han Löd så fint, grymt taggad blev han. Hoppade super fint på framhoppningen, lång ifrån dock, men hoppa de gjorde han haha. kom in på banan, sjukt vad taggad han var. Ökade galoppen rejält innan jag skulle hoppa, han hoppa super fint kom nära på två hinder som han tveka lite på i första klassen,sen tappa jag stigbygeln på 7an, men kände att jag klarade mig utan den, så tog tag i manen och hoppades på att boss skulle hoppa av bra på sista hindret, han hoppa av lite för långt ifrån och högt över, så trodde faktiskt jag skulle ramla av där ett tag, men nej, jag klarade mig, annars perfekt med en lagom rytm och felfri!!
Innan blev tiden 73 med Cajsa, nu hade jag kört gasen i bromsen och hade tiden 60, så maxtiden var inte ens i närheten! jag är så stolt över boss, han går in och leverar en andra plats och sen felfri runda, duktiga Cajsa oxå de får vi inte glömma! Men som sagt, jag är stolt ler boss som gjorde allt för mig, även att vi inte tävlat/hoppat/ridit med varandra på över ett halv år i princip.

Fina bossen, mamma missade dock att filma mig, men vill ni ha film på Cajsa så fixar jag det!


Kommentarer

Innan du kommenterar:
- Jag gör gärna bloglovinbyten.
- Inga elaka kommentarer!!! (har era IP-adresser!)


Namn:
VIP?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Tillbaka till startsidan