Jag vet inte HUR jag ska börja.

Postat den: 2013-07-04 @ 12:00:00 | Allmänt | Kommentarer (0)

Jag var ute i stallet och borsta boss, cajsa kom ut och sa att hon skulle få låna en b-ponny nu undr sommaren, ch 3 ponnysar blev för mke för henne. Så efter mallorca kommer antligen en liten b-ponny till stallet. men de är inte allt Boss, min älskade Sörbys boss. KOMMER JAG få rida och ta hand om igen - som min egen. Jag kunde knappt hålla tårarna borta men både mamma, cajsa och sara var i stallet så jag tog mig samman. 
 
Efter sommaren kmr ponnyn lämnas tillbaka, ch jag kan jju bara hoppas på att jag får behålla boss och cajsa nöjjer sig med fantasi, de skulle vara en drömm. Men jag är glad just nu som ändå "får tillbaka" boss. Han ska bara bli frisk först, sen sätter vi i gång från noll. Lugnt och sakta i hans takt. Kommer att träna mke övergångar och så han blir känslig för skänkeln och bygger muskler samt för tillbaka konditionen. Hoppa det kan han, så mke markarbete sen såklart, och framför allt studs som verkligen bygger muskler. INGA höga höjder, hoppa de kan han ju, han har så känsliga knän att jag måste tänka på vad jag gör, både i dressyr och hoppning. Men att komma ut på tävlingsbanorna hoppas jag ju verkligen på sen frammåt! Han ska ju dock bli helt frisk och skadefri. 
 
Ni fattar inte min glädje, men min älskade ponny är tillbaka, och minst sagt JAG har hittat tillbaka, där jag hör hemma, på banan, på en häst och tävla ensam, utan lag. Jag är sån tävlingsmänniska att när jag tävlar själv så går de alltid bäst - på häst ryggen. med den finaste ponnyn i världen ... Sörbys boss.
 
Kan höra domaren ropa " Lina Jansson på Sörbys boss varsegåd och rid"
tror ärligt de var bra med det här breaket. För att inse hur MKE jag verkligen behövde hästarna och att jag inte kan leva med dom, men visst önskar jag boss BARA var min. Men det löser sig, allting löser sig tillslut. remember that <3
 

Kommentarer

Innan du kommenterar:
- Jag gör gärna bloglovinbyten.
- Inga elaka kommentarer!!! (har era IP-adresser!)


Namn:
VIP?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Tillbaka till startsidan