Senast ridpassen på boss.

Postat den: 2013-08-13 @ 10:16:33 | Allmänt | Kommentarer (0)

Har ju som sagt satt igång boss. De senaste gångerna har jag skrittat, travat och galloperat. Han har varit så sjukt fin ch fräsht, men grymt pigg , arbetsvillig vilket är väldigt kul. men oxå väldigt stark och inte velat sakta av. Jag har tränat mycket trav-skritt, skritt-trav och svarar han inte på första skänkeln så lägger jag till spöt. Endast för att han nu ska bli väldigt känslig för skänkeln och så jag slipper banka flera gånger i magen för att han ska trava. I slutet av ridpasset behövde jag knappt ens ge ngn skänkel, det räckte att nudda så travade han, trots att han var trött. Satt även ner i traven och öka och minska hela tiden. Så att han skulle få sätta sig på bakbenen ordentligt nu i början, så han inte bara använder frambenen för de är känsliga. Så måste alltid tänka på hur jag rider han. (och hoppar han). Men tillbaka till ridpasset. Han som sagt jobbade på väldigt bra. Och jag sken som en sol haha. Mamma sa att man riktigt kunde se bakbens musklerna jobba så de var riktigt kul. i Gallopen galloperade jag i lugn takt på fyrkant spåret. men var ändå noga med att han här skulle använda bakbena. När jag saktade av var jag noggran på att han skulle sätta ner bakbenen ordentligt, vilket han gjorde. Så duktig har han varit i paddocken de 3 gångerna jag ridit honom där. Idag ska jag rida igen. Samma saker att träna på. Lite mer krävande i gallopen bara. 
 
 
 
Visst är han fin? Är så sjukt glad över att få sätta igång han igen. Jag vet att de dröjjer innan en tävling kan planeras in. Men jag vet att boss kommer att vara en helt annan ponny då, känslig för skänkeln och sjukt pigg och glad. En dressyr träning ska snart sättas in oxå. 
 
Vet att ni gillar honom ;')

Kommentarer

Innan du kommenterar:
- Jag gör gärna bloglovinbyten.
- Inga elaka kommentarer!!! (har era IP-adresser!)


Namn:
VIP?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Tillbaka till startsidan