Rispades

Postat den: 2012-10-28 @ 20:41:44 | Djur | Kommentarer (0)

boss kändes verkligen genom Arbetad när jag började, men han kan bli väldigt stressig och små travar när jag skrittat på kort tygel och blir lite stark när jag ska sakta av från gallop till skritt, eller trav till skritt, vill inte dra i han för mke så gör väldigt små volter tills han slutar och går i den gångarten jag vill.
Gjorde mycket avsaktningar osv. Och efter ett tag gav han sig och de var lättare att sakta av. Men boss har verkligen fått en jämn rymt i galoppen, han kan både öka och minska sen få tillbaka samma rytm igen. Super roligt!
Ångrade inte en sekund att jag köpte unghäst istället för färdig utbildad häst. Så jäkla kul att rida boss nu och se hur han har utvecklats, och vi har ett sånt band tillsammans som ingen kan knäcka! Har de verkligen bra här på gården och vill över allt annat bo kvar här för alltid typ. Så sjukt skönt här, och eftersom att jag har lämnat känslor bakom mig hör i Nässjö, vill jag fortfarande bo kvar här där alla mina fina vänner finns!

Xoxo lina.

Tillbaka till startsidan