Tävlingen

Postat den: 2012-05-13 @ 17:26:53 | Tävlingar | Kommentarer (1)

Nu kommer hela inlägget:

Framridningen inför 80cm: Jag tog god tid på mig och värmde upp hoppade lite lugnt, det var väldigt stenigt men gick ganska bra ändå, han var inte så taggad, kom för nära hindret nåra ggr men annars blev det fin fint.

Inne på banan: Han kändes pigg när jag red runt och väntade på startsignal, Jag började hoppa och han satte första hindret fint, fortaste till nästa dock i fel gallop, höll i han för mke så blev väldigt nära hopp. Fortsatte på 3:an i korsgallop som han sen bytte tbx till rätt. Hoppade stort över det och fortsatte men i fel gallop, han bytte precis innan och hoppade nära 4:an hade sen rätt gallop och hoppade 5:an fint. Fortsatte på 6:an och han oppade fin fint på det med, sen landade han i rätt gallop och hoppade 7:an kanon, hade fin och bra gallop till 8:an som han tog skit bra, sen 9:an hoppade han nära, han snuddade inte ngt hinder och vi fick rosett. Det jag lärde mig var att inte hålla i han så innan hindret vilket resulterade senare en mke bättre runda.

Här är filmen från när jag hoppade 80 rundan som jag nyss skrev info om.




------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

framridningen på 90cm: Han kändes pigg och glad red fram i ridhuset, sen gick jag ut och hoppade framhoppning, han stannade först en gång men hoppade resten JÄTTE bra, var nöjd.

Inne på banan på 90cm:  Hade en fin och bra gallop, hoppade 1:an kanon och 2:an likaså med rätt gallop, landade och planerade vägen utan att hålla i han, han valde att byta till korsgallop och hoppade 3:an i korsgallop. Men han var perfekt över det med,  planerade vägen väl för det var en svår sväng till 4:an, han landade i fel bytte till korsgallop men bytte sen till rätt, hoppade 4:an perfekt igen. Landade i fel då valde jag att sakta av till trav och rättade gallopen till 5:an som han hoppade perfekt igen. Hoppade 6:an perfekt dock i fel gallop, men han brydde sig inte, fortsätta till 7:an men han saktade av p.ga fel gallop och bogen spretande ut, hoppade 6:an i trav haha.. men hade fin gallop till 8:an + rätt gallop och hoppade sista hindret kanon oxå. Blev felfri runda och fick rosett,
NÄST SNABBAST TID MED 55 SEC OCH 1:an fick 54 SEC SKILDE 1 SEC MELLAN OSS MEN MEN.. SÅ 2:A I AVD B 90CM. Mjuknade i handen och då fick han till sprången perfekt! :)

Här kommer filmen från 90cm rundan:

 
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

vad jag lärde mig av HELA dagen: att mjukna i handen så jag inte håller i han, planera mer och landa i rätt gallop.

Kommentarer

Innan du kommenterar:
- Jag gör gärna bloglovinbyten.
- Inga elaka kommentarer!!! (har era IP-adresser!)


Postat av: Anna

Stort grattis till fina framgångar! Det är så roligt att följa er! Bra gjort att du analyserar det som gick bra och det som kan bli ännu bättre! Ni kommer gå LÅNGT! Stor kram Anna

2012-05-13 @ 20:23:49
Namn:
VIP?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Tillbaka till startsidan