Ridpasset

Postat den: 2012-05-15 @ 20:36:42 | Ridpass | Kommentarer (0)

Red i skogen först, skulle klättra upp för en backe, men nej såklart vägrade han gå, stegra åt sidan, jag har hittat den "knappen" så jag vet hur jag ska göra för att han inte "vänder" om i stegringen och galloperar hem, men sen är ju problemet att han backar ner i diken går över stenar pinnar och allt och man blir skit rädd att han ska skadas, trampa snett eller nåt. Så när jag går på med skänklarna eller spöt så backar han mer bakåt, så man är tvyngen att gå dit han vill, sen vänder han stegrar igen osv osv.. han höll på så i en halvtimma typ och det slutade alltid med att jag fick hoppa av och leda han en bit..
Men sen gav han sig och jag red klart rundan i skogen sen red jag i paddocken för att mjuka igenom han, så imorgon är det hoppträning wiiiieee :D




Kommentarer

Innan du kommenterar:
- Jag gör gärna bloglovinbyten.
- Inga elaka kommentarer!!! (har era IP-adresser!)


Namn:
VIP?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Tillbaka till startsidan