Hopptävlingen I svarttorp.

Postat den: 2012-05-27 @ 15:01:17 | Tävlingar | Kommentarer (1)

Framridningen:
Vi hade gått om tid på oss och jag red fram i ridhuset, det var välidgt varmt men mjukade upp han ordentligt i trav och gallop.

Framhoppningen:
Kändes fint. Han var taggad och pigg men inte för, hoppade av långt ifrån några ggr men sen rullade allt på. han hoppade fint med en bra teknik.


Från framhoppningen! ^ 
                                                               
Inne på banan (80cm):
Fokuserade på att komma in bra och landa i rätt gallop och inte för snabb gallop utan en rytm.
Det gick bra och saktade av ordentligt, när han kom i fel gallop så han sparade energi. Dock lite snabbare fart kunde jag haft. tog med mig det till nästa runda.







Emellan: Jag ställde in boss i sin transport och lät han äta och samla kraft!
sen tog jag ut han.

Framridningen: värmde upp lite i båda varven gallop, och trav. Kändes fin men pigg.

framhoppningen: Han är ännu piggare men lät han vara pigg och springa på men skulle ha en rytm iaf.
Hoppade hindrerna kanon och kändes ännu finare nu!

Inne på banan (90cm): '
Han var skit taggad när den andra ekipgate hoppade, Boss hoppade runt på stället, stegrade och sprang iväg, när jag sen lät han gallopera iväg så flög han iväg men han kändes super duper fin ändå och han löd mig.
Hindrerna kändes hur lätt som helst och inte höga precis. Så fokuserade mycket på att landa i rätt gallop men mest ha ett bra tempo. Och det hade vi, kom nära på något hinder likadant i 80cm, men han klarade det ju. Han Var super fin och landade i rätt gallop förutom den sista sträckan till sista hindret men han klarade det ändå. Så jag är jätte nöjd med min ponny idag.











Film kommer sen!<3


Kommentarer

Innan du kommenterar:
- Jag gör gärna bloglovinbyten.
- Inga elaka kommentarer!!! (har era IP-adresser!)


Postat av: Anna

Stort grattis!!

2012-05-28 @ 20:06:47
Namn:
VIP?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Tillbaka till startsidan