Fantasi.

Postat den: 2012-03-16 @ 18:27:11 | Hästbilder | Kommentarer (0)

Tänkte berätta lite om min vackra tid med min c-ponny Fantasi. Fantasi är inte död utan min lillasyster har "köpt" henne. Så nu äger jag inte Fantasi längre, utan min lillasyster äger henne. Jag älskar henne fortfarande och skulle inte kunna tänka mig att leva utan henne. För jag ser henne ju trots allt varje dag. Men problemet är att jag går i 7:an och jag har redan 1 häst som jag satsar med. Jag har inte tid. Så det är synd om fantasi att stå, så hennes liv blir bättre nu.

Fantasi är en Welsh. Hon är 23 år och verkligen pigg för sin ålder. Hon älskar att äta och är ett ritkigt matvrak. Hon äter ALLT jag menar allt, chips, godis, människogodis, popcorn osv osv. Fantasi har haft många skador.

Jag köpte Fantasi för 4årsedan alltså när hon var 19år. Vi körde hem henne och jag trodde inte det var sant min alldels EGNA häst. Fantasi stormtrivdes men efter ett tag fick hon en hovböld. Det läkte ganska fort och jag fick sätta igång henne. Vi satte igång henne och hon höll sig skadefri ett långt tag, vi tävlade våra första tävlingar och skrapade ihop massor med rosseter. Efter ett tag blev hon halt, lite överallt, hon fick vila hela långa sommarlovet och på vintern fick jag sätta igång henne. Vi tävlade några tävlingar men det gick inte så bra, fantasi vägrade och det var fel på henne. Vi bestämde oss för att leta D-ponny för fantasi var trots allt 21 år. Vi hittade Enighma en riktigt fin ponny som hade hoppat LA och banor på 1.20 skulle startas MSV. Men hon gick inte igenombesiktningen.
Vi åkte flera gånger med Fantasi och tillslut sa dom att det var fång. Vi åkte flera gånger och rötgade osv osv. Mamma & pappa tappade lusten och trodde att detta var slutet för Fantasi. Jag var riktigt nedstämd men trodde ändå att hon skulle klara detta. Veterinären jobbade på med fantasi. Vi åkte flera gånger och sen sa veterinären;
"detta ser inte bra ut, det kan bli bättre, men det är en liten chans, hon har haft en lång tid på sig, just nu ser det mörkt ut för henne"
jag blev helt paff. Jag var skit ledsen och allt. Men jag slutade inte tro, ohnej verkligen inte och det är jag jävligt glad över. mamma sa när vi åkte hem med boss från en jens träning;
" lina fantasi är inte frisk än. Hoppas inte för mycket, innnan vintern kommer hon nog vara borta."
De hade tappat förtoendet helt. Men jag var tvyngen att lita på min ponny. jag var ledsen och som sagt innan hade jag det inte lätt i skolan heller. Om hon skulle gått bort hade jag inget kvar, inga kompisar ingen häst. Jag vet inte riktigt om jag hade stått kvar på jorden då.
Efter det ät vi henne vila, hon belv bättre förvånat. Och när vi longerade henne haltade hon inte. Jag var super glad och jag tror att hon hade klarat det då. Mamma började också få upp förtroendet. Jag var glad då, för Fantasis skull. Sen des har det inte varit något problem och nu är hon ute utan några skador och har inte ont.
Så om eran veterinär inte tror inte eran familj, tappa inte hoppet gör det aldrig! OM jag hade sagt;
"nej detta går inte, vi får avliva henne". då hade de gjort det. Men jag litade på fantasi och hade fortfarande ett hopp. Och hon blev frisk.
Men om hon blir sjuk nu igen, som jag verkligen inte hoppas för hon förkännar att leva och hon förkännar att gå ute och beta nu på sommaren. Ifall hon skulle få fång igen. Vet jag faktiskt inte om det funkar mer för henne. Det är då 3dje gången hon får det. Men jag ska göra allt för att hon inte ska få det.
För jag älskar henne. Och skulle inte kunna leva utan henne.

Kanske mest var en liten tråkig berättelse genom min och hennes tid men, allting är sant, och vill att ni också ska tänka på att inte tappa hoppet för era hästar. GÖR DET ALDRIG!!




















Love you!<3


Kommentarer

Innan du kommenterar:
- Jag gör gärna bloglovinbyten.
- Inga elaka kommentarer!!! (har era IP-adresser!)


Namn:
VIP?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Tillbaka till startsidan