Utveckling

Postat den: 2012-06-26 @ 19:41:37 | Allmänt | Kommentarer (1)

Okej, vi har haft en lång resa, men har en ännu längre resa kvar. men vi har utvecklats vi tar allt från början.

För ett årsedan (lite mer) köpte jag en liten söt ponny vid namn Sörbys Boss, han var endast grundriden i skritt/trav/gallop och bara löshoppad, han var en mycket fin och duktig ponny även att jag bara red dressyr när jag provred han, vi fastnade för han och köpte han.

Efter ett tag började vi träna han, endast hemma. och då såg det ut såhär;


Sen fick vi en ordinarie plats i lovisas hoppgrupp för jens wikström. Vi började träna för han och lärde oss hur mycket som helst, det är tack vare den hjälpen som jag och boss har utvecklats så himla mycket.
Vi såg boss framgångar och vi fattade mer och mer att denna hästen kommer gå långt, med rätt utbildning och inte stressa har vi en häst som är en på miljonen.

Efter ett tag av träning såg det ut såhär:


redan efter det ser man en skillnad eller hur?
Efter ett tag började vi starta små tävlingar, om detta var innan den träningen som visas på filmen eller efter kommer jag ej ihåg men vi startade vår första tävling 60 och 70cm. Vi fick 2 stopp på 60 och ett pet i 70. Kom inte med någon rosett hem men huvudsaken var att det var kul, och det var det.

vår första tävling ser ut såhär:

Inom ett halvår hade vi debuterat vår första 1m (tävling) på samma ställe som vår första tävling. Med felfria rundor i 80 & 90. Vi fick med oss en bomm ner på näst nästa sista hindret. Men annars en fin runda för att vara vår första.

den såg utsåhär:


Vi har klättrat och klättrat och tävlat endast 3 lokala tävlingar och rosett i alla tävlingar.
Vi har tävlat i bratteborg, forserum och svarttorp.

Detta var i forserum, 90 rundan, vi hade jätte fin runda, allting satt förutom att han var lite övertaggad efter första hindret och valde väg själv, vi fick 0 fel och rosett.


Detta var i bratteborg, 90 rundan som vi var felfria i och fick rosett, en sekund ifrån den som hade snabbast tid. 

Vi fortsatte att träna och det gav resultat, vi hoppade hinder på 110 utan tvekan och fixade banor och hinder på 80-90-1m hela tiden.
Detta var från våran sista hoppträning för sommaren med jens. Dock så tar jag privatlektioner ibland, eller ska försöka börja.


Men detta under bara 1 år, Vi har debuterat 1m klubbtävling och nu är vi anmälda till 1m lokal tävling, fårgat min tränare om det valet och han sa att det var bra, och att vi kan tävla den klassen.
Vi har tävlat 3 ynka lokala men känns som vi tälvat för evigt tillsammans. vi älskar varandra och litar på varandra vilket är viktigt. vi har lång resa kvar men har nu anmält oss till:
Svenska newforest mästerskapen - NF - SM.
Vi ska hoppa på gräs 90 & 1m , tävla en ungponnykombination med hoppning dressyr och utställning och sastar såklart på att bli svensk new forest mästare. Vi kommer självklart hoppa 2 klasser på söndagen då vi satsar mer på hoppningen än på dressyren och utställningen.
Jag verkligen älksar boss och vet att han kommer komma långt antingen med mig eller med någon annan. Vi får bara hoppas att jag inte växer mer och boss växer till sig lite till. Men jag älskar han oavsett vad och våran framgång är fantastikst, om ni inte orkat titta på filmerna kommer nu bilder. Njut.

Boss första hoppas med ryttare på ryggen




Efter ett år





och mitt favvo foto:


Vad tycker ni? :)

Kommentarer

Innan du kommenterar:
- Jag gör gärna bloglovinbyten.
- Inga elaka kommentarer!!! (har era IP-adresser!)


Postat av: Anna

Roligt att se olika filmklipp! Du/Ni har verkligen tagit vara på Boss talang och det är jag så himla glad för! Jag var och är säker på att han är one in a million och att han talang utöver det vanliga, men det betyder inget om det inte förvaltas rätt! Det gör ni och det är så roligt! Keep up the good work!! Stor kram anna (fd ägare t Boss).

2012-06-27 @ 10:06:39
Namn:
VIP?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Tillbaka till startsidan