♥ Helt sjukt vilken utveckling ♥

Postat den: 2012-06-02 @ 20:01:14 | Ridpass | Kommentarer (1)

Helt sjukt vilken utveckling boss har. Från att vara 3-4år, inte hoppat med ryttare, från att tävla upp till 1m (LB)
Hoppa oxer på 1.20.

Min häst har lärt sig, att landa i rätt gallop, fixa avstånden (som han nästan lärt sig idag), byta gallop (oftast) vara säker och modig mot hinder, och hoppa massor av hindertyper.
Tävlat endast 2!!! lokala tävlingar och fått rosett i BÅDA! Hoppat klubbisar i nässjö och fått rosett där med, hoppat 1meter tävling och endast 1pet!
Jag är sjukt förvånad över hur mycket han har utvecklats på ett år. TÄNK ett till år? helt sjuk hur duktig han kmr vara.
Lixom att hoppa lite osäker och krashca igenom hindret andra gången vi hoppa i HElA vårat liv, vägra hoppa efter det och får börja om, till nu:
Hoppa hindret ifall han river/kraschar är han MODIG och hoppar igenom, bjuder och tvekar inte.
UTVECKLING och KAPACITET heter det.

Jag har köpt mig en sån DUKTIG häst för ingen hög prissumma alls, en häst som har KAPACITET att hoppa SM,NM och EM med rätt utbildning och RÄTT ryttare. INGEN häst som man kan lala runt på, nej han är inte värd det. Han är VÄRD träning,tävling och mer utveckling så han tränas upp till de höga klasserna där HAN hör HEMMA.
Inga lokala små LC hela sitt liv, nej vi ska KLÄTTRA och KÄMPA oss upp till nationella MSV:A!
Vi ska kämpa och kämpa, för BOSS har KAPACITET, det VISADE HAN PÅ 3årstestet och fick 9-9 i hoppbetyg och HOPPDIPLOM SOM LOVANDE HOPP HÄST? HUR MÅNGA HAR FÅTT DET? REDAN VARIT MED I RIDSPORT´S TIDNINGEN. OCH HAR HAFT DAGENS HÖGSTA BETYG I 3årstest. :)

HAN ÄR GRYM OCH HANS UTVECKLING ÄR GRYM. MY HORSE... IS AMAZING.







Imorgon kommer inlägg om MIN utveckling håll utkik!<3

Kommentarer

Innan du kommenterar:
- Jag gör gärna bloglovinbyten.
- Inga elaka kommentarer!!! (har era IP-adresser!)


Postat av: Anna

Härlig utveckling! Jag är inte förvånad! Ni har talang så det kommer räcka långt både du och Boss! Det är superkul att följa er utveckling! Kom ihåg att ha roligt på er resa tillsammans!

2012-06-03 @ 10:31:12
Namn:
VIP?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Tillbaka till startsidan