har ni någon gång känt, allt eller inget?

Postat den: 2012-12-25 @ 16:59:33 | Allmänt | Kommentarer (1)

Ni kanske märkt att mindre och mindre hästar och ridpass inlägg tas upp på bloggen, hur jag helt plötsligt blivit "off".. de snurrar i mitt huvud varje dag, och frågor tas upp, det jag i princip tänker på varje eviga dag, är frågor och beslut om detta med hästar. Eftersom att jag driver denna blogg, och det är som min personliga dagbok (ända skillnaden är att NI får läsa den, den har inte sånt där sött lås) så känns det som att ni borde få veta.. 

Jag har helt och hållet tappat den där "gnistan" för hästarna.. det sårar och tankar snurrar, de där "extra" finns inte där, jo visst har jag inte tappat helt, då jag går ut till min häst varje dag och mockar och byter vatten samt packar hö, men mer än så gör jag INTE, om jag ska vara ärlig. 

Jag orkar inte släppa in hästarna, jag orkar inte rida, jag orkar inte ens ta av min häst täcke. Det känns förfärligt och har så dåligt samvete mot min älskade ponny Boss, jag håller in mina känslor när jag är hos boss, jag älskar han och att bara se han stå och överge honom är så förfärligt. Han betyder guld för mig, just därför måste jag börja tänka, han är värd bättre. Han har sån kapacitet, han behöver tid och ork och en jädra ambition för att hantera honom, han kan, man måste bara ha den orken och lusten. och det har inte jag. inte just nu iaf. Detta har inget att göra med att jag inte har tid att umgås med vänner, mina vänner vet att hästarna tar tid, de accepterar det. Utan nu är det snarare för att JAG, handlar bara om MIG (usch vad ego de lät på något vis) iaf, utan nu är det för att jag inte har lusten att rida, om ja sätter mig upp på boss, jo visst jädrans vad kul det är, MEN jag orkar inte rida, jag lixom bara, gör lite bara för att, jag jobbar inte, och sen kommer det där, när jag hoppar av, tänker jag, "aha, imorgon måste jag rida igen, kanske kan se om cajsa kan det så slipper jag" INGEN NORMAL hästmänniska som har egen häst tänker så, "då slipper jag", "jag orkar inte imorgon" yada yada,, ya get it ;) Lusten är borta. 

Orken då? Nejj, jag orkar inte släppa in hästarna, orkar inte rida, orkar inte borsta, orkar inte ens ta av min häst täcke, orkar knappt rida. 

Jag tycker synd om boss, för han förtjänar någon bättre än mig, jag klandrar mig själv bara , för detta är BARA mitt fel, jag har tillgång till allt, ridhus, paddock, 20 m från huset till stallet, egen häst, eget stall osv. Jag har sån lyx. Men jag är helt ärligt förvirrad, för jag orkar inte. 

Jag har satt sån press på mig med boss, new forest SM, ungponny SM och måste bara ha bra resultat, kanske har de resluterat till mindre ork och lust? folk säger till mig att bara rida någon gång i veckan, men vad gör det för nytta? Jag vill satsa allt, eller inget, sån är jag. Att rida typ 2 ggr i veckan är inte lönt, för jag tycker till och med det är jobbigt. USCH FÖR MIG!!! Att bara rida för skojjs skul? jo visst, men jag är ingen sådan person, jag vill tävla och sätta mål, och att rida för skojjs skull, de orkar jag inte heller, fan. 

Men boss har ändå ridits , så tro inte att han stått utan någon tillsyn eller något, jo jag vill tacka min lilla syrra för att hon har ridit och borstat boss när jag inte orkat. Cajsa är grym, hon har en grym ambition att lyckas och ett stort intresse, hon kämpar och sliter ute i den kalla snön, hela tiden. Även till min mamma, som när jag inte orkat eller haft tid, mockat eller tömkört. Även till pappa, som någon gång ibland hjälpt till att mocka eller packa. 
NI betyder och är guldvärda för mig<3 

Så länge ska jag, sitta och fortsätta tänka och grubbla på hur jag ska lösa detta. 

Jag älskar er mina läsare, och hoppas ni förstår. 

// en förvirrad Lina. 




Kommentarer

Innan du kommenterar:
- Jag gör gärna bloglovinbyten.
- Inga elaka kommentarer!!! (har era IP-adresser!)


Postat av: Madde

Lina! Jag tycker oxå det är tråkigt att rida nu o jag skiter i att rida! Vädret är kast, det är verken träningar eller tävlingar att hålla igång i rida till. Lozzam har varit ledig helt 1 månad. Coco o Felina går när jag känner för det. Det är så här varje år!! Men jag vet att det blir bättre. Men man behöver en nytändning så här års. Jag brukar åka på nån clinic, se på nån träning med de bästa ryttarna eller nåt annat som man får inspiration av. Men rider man ihop blir det dock lite roligare. Ska vi se om vi hittar nåt kul att åka på? Efter nyår tar vi tag i våra liv! Får våra hästar i superform och kommer ut på tävlingsbanorna med bra självförtroende och långsiktiga mål med väl planerad tävlingstermin. Vad säger du Lina??

2012-12-25 @ 17:22:13
Namn:
VIP?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Tillbaka till startsidan