Ridit

Postat den: 2012-04-23 @ 18:32:27 | Ridpass | Kommentarer (0)

Ridpasset idag:
Boss kändes mjuk i och fin, pigg var han också, han jobbade på och hade låg och fin form idag.
Vilket är ovanligt, då han hellre vill köra in huvudet till bogen eller bara köra upp det.
Körde massa skritt och sen travade igång i samma lugna tempo och stadig hand så han kan vara kvar i den fina och låga formen som han hade fått i skritten. Det funkade, han var fin men ibland blev han lite okencentrerad och ville hellre titta på hunden som sprang runt.. aa ni fattar.
Sen så körde jag lite gallop, ställde mig upp och lät han gallopera på i båda varven fortfarande stadig hand med en så låg form som möjligt, funkade fin fint!
Sen gick jag in på volten och gjorde övergånger, gallop-trav-skritt-skritt-gallop-trav osv...
Sen så körde jag gallopbyte och han lyssnade fint, han satte det perfekt och känns som han har börjat fatta det där med att byta gallop!
Sen travade jag lite på volten, göra volten mindre, sen rida sakta ut på den större, ställa och böja och få han att bara vara låg och böjd. Lixom lite jogging, lydnad, att få bort stelheten och låg form.

Blev perfekt! :)

Boss hovar kändes fin fina de med, han vra lika varm i alla hovar så inget problem med dom nu iaf! Skönt.
imorgon blir det ett ridpass i skogen för våran del. sen är det fotbollsträning. Vädret skulle hålla sig fin fint imorgon oxå.  Yees!




Kommentarer

Innan du kommenterar:
- Jag gör gärna bloglovinbyten.
- Inga elaka kommentarer!!! (har era IP-adresser!)


Namn:
VIP?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Tillbaka till startsidan