Hopptävlingen

Postat den: 2012-04-15 @ 13:47:17 | Tävlingar | Kommentarer (2)

Innan fick ni ju reda på att vi kom felfritt i 90cm.
Men ni fick ju aldrig reda på hur det gick i 80cm?

80cm
När cajsa lastade ut så fick jag låna en utebox av stallet och Boss fick stå där.
Vi gick och hämtade alla saker till Boss och sen så tittade vi på de andra som tävlade.
Sen så några starter innan Cajsa så fixade vi Boss och Maja min "privata skötare" promenerade med Boss.
Cajsa hoppade och kom runt felfritt. Jag var jätte glad för hennes skull osv osv..
Sen red jag fram och hoppade fram, framridningen kändes kanonfint, han var bara lite ovillig att svänga åt det hållet jag ville, men han gjorde det tillslut ändå. ^^
Sen så kom vi in på banon och där var det med Regnbåge hinder, vattenmatta, plank och ett annat lite större rött plank. Jag lät han nosa på allt och han var inte ett dugg rädd. Sen så hoppade jag och det kändes kanonfint, men i svängen så hade han korsgallop och jag bromsade in han lite, och han hade för sakta fart och stannade. Så det blev en vägring på 80cm, alltså 4 fel och ingen rosett.

90cm:
På 90 så skrittade jag lite och hoppade endast oxern 1 gång och räcket på 90cm 1 gång eftersom att jag redan hade hoppat på framridningen.
Sen kom vi in på banan och han kändes EXAKT lika taggad om inte mer?:o
Så vi hoppade runt banan som ingetting och kom felfritt och fick en rosett.
Det ända på den rundan var att på 7:de hindret så hoppade han av lite långt ifrån, jag hängde med och så, men tappade stigbygeln i hoppet och sen så när vi landade så svängde han snävt, snävare än vad jag hade planerat och då så gled jag lite åt sidan, men hittade balansen igen och hittade stigbygeln sen red vi vidare på det sista hindret och han hoppade det jätte fint :)
Så jag är nöjd.

Här får ni film:



Bilder kommer när dom lagts upp på hemsidan :)

Kommentarer

Innan du kommenterar:
- Jag gör gärna bloglovinbyten.
- Inga elaka kommentarer!!! (har era IP-adresser!)


Postat av: Josefine & Sanna

Hej nu har vi frågestund på bloggen. Ställ gärna en fråga♥

PS. Förlåt ifall du inte gillar sådana kommentarer!



/Josanna

2012-04-15 @ 14:54:22
Postat av: Anonym

Ni är så duktiga, nu har ni en skojig säsong framför. Er<3

2012-04-15 @ 17:50:15
Namn:
VIP?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Tillbaka till startsidan