fotbollsmatchen

Postat den: 2012-04-22 @ 20:08:08 | Tävlingar | Kommentarer (0)

Vi vann ju fotbollsmatchen. Var riktigt kul men det regnade som attan.
I början ingetting det böra åskade och blixtrade jag var skit rädd men försökte hålla mig i "skinnet" och inte hoppa till himlen.. och sen så kom det skit mycket regn 
2 gula kort blev det idag. Inte på mig men på målakten hos motståndarna och en på en motspelare.Märks att det är DM eller så.. haha innnan var dom aldrig så hårda så dom gav oss gult kort, men nu var dte ingen tvekan på det.^^ Så jag ska till våran målvakt att inte hålla i bollen för mycket, för henne vill vi inte ha ut.. hon ska vara våran målvakt^^ 
De var riktigt tjuriga då och vi gjorde 1-0. Vi taggade upp oss och spelade skit bra. Sen började det regna as mycket, vi blev as glada för då kunde vi glidtacklas haha men det gick inte så bra i vilket fall som helst, eftersom att vi spelade på konstgräs så det gick inte att glida knappt. Sen var det halvlek och det stod 1-0 till oss. sen började det hagla och regna hur mke som helst, sen kom åskan och blixten den var riktigt nära oss. Så målvakten sa att vi fick gå in och vänta tills det slutet, efter en stund slutade det, så vi gick ut igen och spelade bra, sen så blev det en hörna och ja.. bollen råkade landa på min hand, och såklart ska motståndarna säga till domaren och domaren blåste av för en straff, jag la all min skuld på mig, och det blev mål för vaggeryd också nu stod det 1-1 och jag var riktigt arg och kämpade på som tusan, sen gjorde vi mål och då kunde jag pusta ut då stod det 2-1 sen spelade vi mer och det regnade såklart skita mycket. Men det sket vi i, nu kunde vi gladtacklas då allt hagel hade lagts sig på plan och det var riktigt halt bollen rullade extra fort och sen så ramlade typ nästan alla..^^
Sen gjorde vi ett till mål då stod det 3-1 och sen gjorde vi ett till mål som det blev 4-1 sen blåste domaren av och det var slut.
Det var grymt skönt att vinna denna viktiga match, nu så är vi vidare i DM. men nästa måste vi också vinna annars åker vi ut  haha^^

Dagens hiss mål: Amanda gjorde ett GRYMT snyggt mål, det var hörna och hon sköt den riktigt bra, amanda som gjorde hörnan gjorde målet. Den lixom flög in i en "sväng". Riktigt snygg, lixom ingen tatshade bollen utan det blev mål direkt från hörnan grymt ju!

Dagens diss i matchen: att det blev en straff p.g.a mig. kändes inte bra. tack Saga som räddade mig så jag kunde pusta ut!

Nu vet ni puss hej!


Kommentarer

Innan du kommenterar:
- Jag gör gärna bloglovinbyten.
- Inga elaka kommentarer!!! (har era IP-adresser!)


Namn:
VIP?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Tillbaka till startsidan